Kuta -> Gili Air 8. detsember

Janar oli äratuse pannud hommikul varakuks, nii et läksime 6:30 kohaliku aja järgi jooksma Kuta randa. Väljas näitas kraad 28, tundus nagu 34. Kliima on siin niiske.

Rannas käis tohutu koristustöö. Igapäevaselt vesi toob randa rämpsu, et umbes sada kohalikku pidevalt puhastab seda igapäevaselt.

Pärast jooksu ja kesist hommikusööki hakkasime vaatama, kuidas saada Gili saartele. Selgus, et enamus laevu saartele sõidab hommikul vara. Suhtlesime ühe firmaga whatsappis ja juba bronnisime ka hotelli, kui selgus, et laev läheb hooldusesse ja sõit jääb ära. Meil oli kindel arusaam, et Kutasse me jääda ei taha. Lõpuks leidsime ühe variandi, mis väljus Patang Paist ehk meist umbes 42 km kaugusel. Küsisime hotelli teenindajalt, et kui kaua sinna umbes sõidab, ütles tund ja palusime tal kiiremas korras meile takso tellida.

Taksojuhilt küsisime, et kaua sinna sõidab, ta ütles, et umbes 2 tundi. Meil nii palju aega ei olnud. Startisime veidi 11 läbi ja kell 1 pidi väljuma laev. Palusime taksojuhil teha kiiret sõitu, mis tegelikkuses ei õnnestunud. Kutas olid tänavad kitsad ja peaaegu võimatu tempot teha, lõpuks, kui suuremale teele saime, siis max 80-90km/h. Jõudsime napilt Padang Baisse pärast 1,45 h sõitu ehk napilt. Huvitav oli see, et enne, kui linna saime, siis juba mopeediga mööda sõitjad proovisid taksojuhiga kontakti saada, et küsida, kas me läheme gili saarele. Lõpuks ta panigi Marinda Srikandi Fast Boat poekese ees meid maha, kes lubasid meid Gili saartele viia. Kokku edasi-tagasi pilet maksis 2 400 000 ruupiat. Meil sellist raha vahetatud ei olnud. Kuigi meil oli ülikiire, et paadile jõuda, siis Janar jiä pagasitega poodi ja mina läksin ühe poe müüjaga mopeediga valuutavahetus kohta otsima. Leidsime mingi nurgataguse koha (ilmselt, kus muidu saaks tünga) ja vahetasin veidi raha (ilmselt olin nii ähmi täis, et ei mõelnud, kui palju peab vahetama). Istusime mopeedi selga tagasi ja poodi. Siis hakkasime raha lugema, palju vaja, kahepeale kraapisime kokku 2 350 000 umbes ja saime piletid kätte. Meie, meie seljakotid ja suured pagasid oli vaja nüüd kiirkorras sadamasse viia. Mis seal siis keerulist. Rollerijuht võttis minu ja suure pagasi peale ja sõit võis alata.

Ma pidin naeru krambid saama, kui sain teada, et Janar nii kartis mopeediga sõita, et hoidis kohalikul kutil ümbert kinni :D Ma hoidsin kergelt õlast ja istme tagaosast ja ei olnud üldse häda midagi :D Kahju, et ei jõudnud sellest vaatepildist fotot teha, et kuidas pagas ja 2 inimest ja seljakott mopeedile mahtusid. Samas, mis see siis ära ei ole, kui Indias terve suguvõsa mahub ühele mopeedile :D

Kohapeal oli päris palju rahvast, kes ootas laevale minekut. Igale ühele kleebiti rinda silt, et millisele saarele minnakse. Enamus selgus, et läks Gili Trawangani saarele. Tagantjärgi lugedes peosaar ja kus on kerge ennast pilve tõmmata.

Mina mäletasin varasemast googeldamisest, et Gili Air on neist saartest kõige mõnusam ja nii see valik tuli.

Paadisõit kestis umbes 2 tundi ja nagu ikka Janar magas enamuse sõidu maha. Saartele viivad ka aeglasemad paadid, mis sõidavad ca 5 tundi. Trawangani saarele sai ilusti sama paadiga, et sõitis kaldani välja. Kui oli meie kord maha minna, siis me ei saanud aru, miks ta keset vett seisma jäi. Selgus, et üks teine alusega paat tuleb ja võtab meid peale, et keset vett pidime koos oma kohvritega hüppama teisele paadile :D

Meie 1 paat, mille pealt pidime hüppama koos kohvriga teisele paadile

Kuna me olime võõrvaluutast pankrotis, siis esimene vajadus oli leida saarelt vahetuspunkt. Kui vahetuspunkti ei leia, siis proovime eurodega ja kui see ka ei õnnestu, siis magame kuuse all :D

Õnneks siiski oli vahetuspunkt olemas ja ei pidanud muretsema. Enne Kutast taksole minekut jõudsime 1 hotelli välja vaadata, aga ei julgenud broneerida kuna polnud kindel, kas jõuame ikka saarele. Seega lõime Gili Airil läpakast viimase hotelli ekraanitõmmise lahti ja saime teada kuhu me peame jõudma. Selgus, et see oli sadamast vaid 100m eemal, et ei pidanud hobusega kaarikut võtma, et kohale jõuda.

Kuna Kutas saime kergelt hotelli valikuga vastu näppe, siis seekord vaatasime enne toa üle, kui käed lõime. Võtsime 3 ööd ja kokku läks 1 200 000 ruupiat. Tuba on ilus, puhas ning bassein ja rand siinsamas.