Aasta jõululinn Manado 15. detsember

Hommikul käisime Janariga hotelli jõusaalis veidi liigutamas. Ruum oli lämmi, aga Janar tegi jälle maailmarekordeid jooksu kiirusega. Mina olin tagasihoidlikum oma tegemistes.

Hommikusöök nagu ma mainisin eelmise päeva postituses juba, siis oli väärt 9 punkti 10 palli skaalal. Ainult peekonit oleks juurde tahtnud :) Väga rikkalik valik alates pannkookidest, vahvlitest kuni müslide, omlettide, riisi/nuudli roogadeni.

Pärast hommikusööki liikusime edasi oma Manado keskuses olevasse Aryaduta Manado ***** hotelli. Kui me hotelli ette jõudsime vajus suu suht lahti. Ülikondades mehed ootasid ja avasid uksi. Tundsime, et peaks enne minema kuskile riideid vahetama. Meie välimuses figureeris sõna TURIST. Plätud, lühkarid, kübar, maika, Janari kõhukott. Hotelli meid igatahes sisse lasti :D

Kuna check in-i oli aega, siis läksime linna peale jalutama, otsima valuuta vahetust, apteeki ja turismipunkti. 4 asja, mis linnas käiguga selgeks said:
1. Siin ei käi eriti palju nn valgeid turiste. Meid vaadati, kui tulnukaid. Pildistati, edvistati, teretati.

Linna peal

Hotelli töötajatega

2. Valuuta vahetuspunkti leidmine on keeruline. Selliseid valuutapunkte nagu Balil on pm igal nurgal Manados ei leia. Sai käidud mitmes pangas, kuid enamuses öeldi, et ei ole võimalik vahetada. Lõpuks leidsime ühe panga. Järjekord käis toolidel riburada pidi istumise järgi. Turvaülem oli väga kohusetundlik. Kui keegi sai telleri juurde, siis käis ja lehvitas, et kõik 1 koha võrra edasi istuks :D
Vahetasin 250 euri ja sain vastu 3 980 000 IDR-i. Siin riigis saab tunda end miljonärina :)
3. Jõulud on väga tähtsad. Jõulu muusika käib peaaegu igas nurgas, kunstkuused, jõuluvanad, tellerid põdra sarvedega.

4. Riidepoodidest ei ole siin midagi võtta kuna maitse ei ühti üldse.
5. Inglise keelega on siin veidi pahasti. Vihmasaju eest põgenedes leidsime ühe väikse pere restorani, kus kustutasime palavaga janu. Naispere valmistas jõulukooki nastari, mida ka meile pakuti maitsta. Perepea oskas enamvähem inglise keelt ja üritas meid reisi planeerimise osas aidata. Tihti küsitakse, et kust me pärit oleme, aga üksikuid on neid, kes peale Estonia ütlemist teavad, kus see pisikene riik asub. See poepidaja ka teadis, et Skandinaavias Läti juures.

Olle joomas kohalikku jooki, mis tundus pigem, kui magustoit pähklite, jää ja magusama vedelikuga.

Nastari valmistamine

Jõulukook Nastar. Kergelt soolakas, keskel ananassi tükk.

Turmismiagentuuris käik oli hariv. Peab ikka ise organiseerima kuna teenus on liiga kallis. Olle eestvedamisel saime enamvähem kondikava paika kuni puhkuse lõpuni.

Hotelli tuba vastab tasemele. Vannituba on 2 korruseline :D
! Samas, kui Janar oma teki alla hakkas ronima, leidis ta teki alt kellegi puhvi. Pole just suur probleem, aga sai hotelli adminnile viidud. Koristajad tulid ja vahetasid voodipesu.